Support-16x9.jpg

Välkommen till vår tekniska support

För att säkerställa att du får den bästa användarupplevelsen med våra produkter erbjuder vi kostnadsfri teknisk support för alla våra produkter. Vi finns här för att hjälpa dig med eventuella problem eller frågor du kan ha och telefonsupport erbjuds vardagar mellan 08.00 till 17.00, med lunchpaus mellan 11.30 och 13.00.

Om stöd på plats hos kunden eller reparation krävs, ber vi er att kontakta oss för att få en offert. Vi vill poängtera att alla reparationer och support på plats hos kund debiteras, oavsett om garantin gäller för produkterna eller inte.

Vi strävar alltid efter att erbjuda effektiva och tillfredsställande lösningar för era behov.

Ni kan nå oss via e-post på support@scn.se eller genom att ringa vårt växelnummer +46 (0)8-668 21 00.  Tveka inte att kontakta oss med dina frågor! 

 

Ladda gärna ned vår Teamviewer QuickSupport

 

 

Returrätt

Vi strävar efter att alltid förse dig med bästa möjliga kvalité och service. Om du av någon anledning skulle vilja returnera en vara, vill vi göra processen smidig och enkel för dig. För att säkerställa en effektiv hantering, ber vi dig att först inhämta godkännande för retur genom att skicka ett mail till claims@scn.se. När du fått godkänt för retur skickar du den felaktiga produkten till oss på:

Sensor Control Nordic AB 
Truckvägen 16B 
194 52 Upplands Väsby

 

Själva returen bekostas av kunden, och varan sänds med ett utfyllt returanmälningsformulär. Formuläret kan du enkelt hämta på vår hemsida, längst ner på denna sida, eller genom att kontakta oss. Kom ihåg att varje retur måste ha ett ifyllt returanmälningsformulär och ett godkännande från oss för att kunna behandlas.

Om produkten faller under garanti kommer vi initialt försöka reparera den och sedan skicka tillbaka till dig. Skulle du önska en ersättningsenhet, kan du beställa det på vårt vanliga sätt för att få snabbast möjliga leverans. Om varan inte visar sig ha något fel kommer vi ta ut en testavgift om 800 kr (exkl. moms).

Om produkten däremot inte omfattas av garanti, skickas den till oss tillsammans med det ifyllda returanmälningsformuläret. Notera att detta sker på din bekostnad och risk. Om vi bedömer att produkten är reparerbar kommer vi att meddela dig kostnaden för reparationen innan vi påbörjar arbetet. Skulle varan behöva skickas till vår leverantör för vidare bedömning, kommer eventuella merkostnader för detta att debiteras, oavsett om produkten kan repareras eller ej.